۱۳۹۶ دی ۸, جمعه

طرز تهیه آش ماش یزدی



آش ماش یکی از غذاهای محلی مخصوصا در استان یزد می باشد و البته الان این آش در همه جای ایران طبخ می شود مواد اصلی آش ماش, سبزی, برنج و خود ماش می باشد. شما می توانید این آش را نسبت به برخی آش ها نظیر آش شله قلمکار خیلی زود درست کنید و در واقع برای همین است که این آش را اکثر مردم ایران در زمستان برای صبحانه خود درست می کنند. همچنین در برخی مناطق رسم است که آش ماش را در مراسم عزاداری و روز دفن میت, یکی از نزدیکان صاحب عزا این آش را می پزد و به خانه عزادار می برد. در ادامه این پست پارلین, دستور پخت و تهیه مرحله به مرحله آش ماش یزدی به همراه نکاتی برای خوشمزه تر آش ماست را آماده کرده ایم که مشاهده می کنیم.



مواد لازم 

مقدار لازم 


برنج 

۱ لیوان 


ماش 

۱ لیوان 


سبزی شامل تره, جعفری, شوید, گشنز 

۱ کیلوگرم 


پیاز درشت 

۳ عدد 


نمک, فلفل و روغن 

به مقدار لازم 


نعنا خشک 

۱ قاشق غذاخوری

برای تهیه آش ماش ابتدا ماش ها را همراه آب و نمک داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بپزد و پوست ماش ها روی قابلمه بیاید. آن ها را با یک کفگیر از روی قابلمه بردارید و سپس برنج به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا بپزد. 
در این مرحله پیازها را پس از خرد کردن سرخ کنید و به همراه فلفل به قابلمه ماش و برنج اضافه کنید و در اواسط پخت, سبزی ها را که از قبل خرد کرده اید داخل قابلمه آش بریزید و صبر کنید تا آش با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.






ما در بخش آشپزی پارلین, طرز تهیه آش گوشت خوشمزه مجلسی را به صورت مرحله به مرحله ...
تزیین آش ماش

برای تزیین این آش ۱ قاشق غذاخوری نعنا خشک را به همراه روغن روی حرارت تفت دهید و سپس روی آش ماش را با نعنا داغ تزیین کنید.
آموزش آشپزی » طرز تهیه آش ماش یزدی و رازهای خوشمزه تر شدن آش ماش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر