۱۳۹۶ دی ۱۳, چهارشنبه

طرز تهیه آش جوطرز تهیه آش جو


طرز تهیه آش جو





امروز در بخش آموزش های آشپزی پارلین, طرز تهیه آش جو مجلسی و نذری خوشمزه مخصوص را آماده کرده ایم. آش جو یکی از آش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است در طبخ این نوع آش از سبزیجات معطر و مخصوص آش نظیر : تره، جعفری، گشنیز، شوید و حبوبات نظیر نخود، لوبیا، عدس و برنج و جو پوست گرفته، پیاز و کشک و زردچوبه و روغن استفاده می شود.جو موجود در این آش منبع خوبی برای فیبر غذایی و ویتامین است و فیبر موجود در جو برای کاهش کلسترول بسیار مفید است. در ادامه مطلب مقدار مواد لازم و دستور پخت این آش خوشمزه جو را می بینید



مواد لازم

مقدار لازم


نخود

۱ استکان


لوبیا

۱ استکان


عدس

۱ استکان


برنج

۱ استکان


پیاز درشت

۲ عدد


سبزی ( جعفری - اسفناج - شوید - گشنیز)

۱ کیلوگرم


نعنا خشک

۲ قاشق غذاخوری


نمک و فلفل و زردچوبه

به مقدار لازم


روغن و کشک

به مقدار لازم

طرز تهیه آش جو
برای تهیه آش جو ابتدا پیاز ها را پوست گرفته و در ظرفی مناسب با روغن سرخ می کنیم و زردچوبه را هم اضافه کرده تا زردچوبه هم تفت بخورد.
حبوبات را که از شب قبل خیس کردید به ظرف پیاز اضافه می کنیم و بعد جو پوست گرفته و برنج را هم اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا مواد مواد با آب و نمک و فلفل بپزد
وقتی حبوبات و برنج و جو به طور کامل پخته شدند سبزی خرد شده را به ظرف آش اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آش با حرارات کم خوب جا بیفتد.





طرز تهیه آش رشته


برای تهیه آش رشته قبل از هر چیزی از یک روز قبل حبوبات را خیس کنید و سعی کنید ...
تزیین آش جو

همچنین برای تزیین آش جو میتوانید از کشک, کشک مخلط شده با زعفران, ماست چکیده, حبوبات پخته شده, نعنا داغ به همراه زردچوبه و ... استفاده کنید امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.


طرز تهیه مرحله به مرحله آش جو مجلسی و ندری روش دوم

در ادامه روش دوم طرز تهیه آش جو را با ماش و جو پرک و آرد برنج و ... آماده کرده ایم که شما در صورت تمایل میتوانید از روش بالا یا روش پایین برای درست کردن آش جو در خانه استفاده کنید.



نخود

۲ قاشق غذاخوری


لوبیا

۲ قاشق غذاخوری


عدس

۲ قاشق غذاخوری


جو

۴ قاشق غذاخوری


ماش

۲ قاشق غذاخوری


آرد برنج

۲ قاشق غذاخوری


روغن

مقدار لازم


نعنا

۲ قاشق غذاخوری


کشک

۱ لیوان


جو پرک

۸ قاشق غذاخوری


پیاز

۲ عدد


سبزی (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شبت )

نیم کیلو

طرز تهیه آش جو روش دوم
برای تهیه آش جو ابتدا عدس, ماش, نخود, لوبیا, بلغور و جو را به همراه نمک, فلفل و زردچوبه و آب کافی داخل قابلمه ای بریزید و با حرارات ملایم حدود ۵ ساعت صبر کتید تا بپزند.
سپس یک کاسه ماست خوری جو پرک را دوباره به مواد آش اضافه کرده و صبر کنید تا دو ساعت دیگر بپزد و بعد ۲ قاشق آرد برنج را در یک لیوان آب سرد ریخته و هم بزنید و سپس به مواد آش اضافه کنید.
در این مرحله سبزی آش را که از قبل خرد کرده اید اضافه کنید و به مدت یک ساعت دیگر صبر کنید تا آش خوب بپزد و جا بیفتد فقط فراموش نکنید در حین پخت چندین مرتبه آش را هم بزنید تا آش لعاب انداخته و جا بیفتد.
برای تزیین هم میتوانید با نعنا داغ, پیاز داغ, کشک و زعفران آب کرده تزیین کنید.





طرز تهیه آش ماست


آش ماست یکی دیگه از آش های پرطرفدار و خوشمزه ما ایرانیان مثل آش رشته می باشد...
طرز تهیه پیاز داغ

برای تهیه پیاز داغ, مقداری روغن را در ظرفی مناسب ریخته و داغ کنید سپس ۲ عدد پیاز خرده شده را اضافه کنید تا پیاز با شعله زیاد سرخ و برشته شود سپس سریع روغن پیاز را به وسیله یک آبکش جدا کنید و پیاز داغ را در یک ماهیتابه برگردانده و پهن کنید تا پیاز داغ خشک و برشته شود.
طرز تهیه نعنا داغ

برای این کار داخل ظرفی مناسب مقداری روغن به همراه نعنا خشک آسیاب شده بریزید و با حرارت کم تفت دهید تا نعنا داغ درست شود مواظب باشد نعنا نسوزد و رنگش عوض نشود.



آموزش کامل طرز تهیه آش مجلسی و خانگی جو خوشمزه ایرانی



تزیین آش خونگی جو



آموزش کامل طرز تهیه آش جو به همراه تزیین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر