۱۳۹۹ فروردین ۱۰, یکشنبه

طرز تهیه شیرینی گردویی به صورت خوشمزه و مرحله به مرحله

دستور پخت شیرینی گردویی ساده و مجلسی در منزل
شیرینی گردویی از دسته شیرینی های خشک و پرطرفدار ایرانی است و به دلیل اینکه در پخت این شیرینی از گردو استفاده می باشد نسبت به شیرینی های دیگر کمی گران تر است. شیرینی گردویی تبریز از محبوب ترین شیرینی هایی گردویی در ایران است.
خیلی از بانوان ایرانی همیشه با مشکل خشک شدن و سفت بودن بیش از حد شیرینی گردویی گله می کنند. اگر شما هم با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنید پیشنهاد می کنم حتما از دستور آشپزی که در اینجا به اشتراک می گذاریم استفاده کنید.
من همیشه برای پخت شیرینی گردویی از کیک ساده وانیلی استفاده می کنم. البته شما می توانید از کیک اسفنجی و یا کیک یزدی هم استفاده کنید. برای این کار کیک را در معرض هوا قرار می دهیم و بعد از اینکه کمی خشک شد، آن را وزن و استفاده می کنیم.


به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی گردویی آشنایی ندارید، من در این آموزش شیرینی پزی خانگی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی گردویی را آماده کرده ام و شما با استفاده از این دستور شیرینی پزی به تنهایی در منزل می توانید شیرینی گردویی خوشمزه و پفکی بازاری درست کنید.
توجه کنید اگر شیرینی گردویی را برای بار اول استفاده می کنید پیشنهاد می کنم از نصف مواد گفته شده استفاده کنید.
طرز تهیه شیرینی آلمانی خانگی مرحله به مرحله
طرز تهیه شیرینی آلمانی خانگی مرحله به مرحله
شیرینی آلمانی یکی دیگر از انواع شیرنی هایی خوشمزه ای است که شما به آسانی ...
مواد لازم شیرینی گردویی
سفیده تخم مرغ  ۱۸۰ گرم حدود ۶ سفیده
شکر  ۳۸۰ گرم
خورده کیک  ۲۰۰ گرم
کاکائو  یک قاشق سوپ خوری
گردو  ۲۰۰ گرم
سرکه سفید دو قاشق سوپ خوری
دارچین یک قاشق مرباخوری
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
پودر قند دو قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت شیرینی گردویی
1. برای درست کردن شیرینی گردویی در منزل، ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. تخم مرغ ها تا سرد هستند سفیده و زرده شان را جدا می کنیم و کنار می گذاریم.
2. برای شروع در یک ظرف مناسب سفیده تخم مرغ + شکر + وانیل را به مدت یک دقیقه با همزن دستی هم می زنیم. سپس خرده کیک + گردو + دارچین + پودر کاکائو را اضافه می کنیم و دو بار از چرخ گوشت رد می کنیم.
طرز تهیه کنجد عسلی در منزل
طرز تهیه کنجد عسلی در منزل
کنجد عسلی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفداری است که درست کردنش ...
3. حالا مواد خود را در یک تابه روی حرارت خیلی کم می گذاریم همانند وقتی که برنج دم می کنیم و به طور مداوم هم میزنیم تا شکر آب شود. توجه کنید خمیر فقط باید داغ شود و به هیج وجه نباید خمیر جوش بزند.
4. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و سرکه را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا سرکه به خورد خمیر برود. حالا مواد شیرینی را حدود 20 دقیقه کنار می گذاریم تا سرد شود.
5. در این مدت زمان فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه روشن می کنیم تا گرم شود. وقتی که خمیر سرد شد، پودر قند را اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم.
6. حالا خمیر را داخل قیف می ریزیم و چونه هایی به اندازه گردو داخل سینی می ریزیم. این کار را تا تمام شدن خمیر تکرار می کنیم. اگر قیف نداشتید، می توانید این کار را با استفاده از دو تا قاشق انجام بدهید. همچنین دقت کنید بهتر است از سینی تفلون استفاده کنید و روی سینی کاغذ روغنی ضخیم بکشید و بعد آن را چرب کنید. توصیه می کنم از سینی خود فر استفاده نکنید.
7. حالا دمای فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و سینی حاوی شیرینی ها را داخل فر به مدت 12 تا 15 می گذاریم تا شیرینی ها بپزد. بعد از اینکه شیرینی ها به خوبی پخت، آن ها را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم خنک شوند. امیدواریم از خوردن این شیرینی های گردویی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.
نکات پخت شیرینی گردویی
ترک خودن شیرینی
در صورت که دوست داشته باشید، روی شیرینی ها ترک بخورد، می توانید دو قاشق پودر قند بیشتر اضافه کنید تا روی شیرینی ها ترک بخورد.
طرز تهیه سوهان قم در خانه
طرز تهیه سوهان قم در خانه
برای شروع، ابتدا آرد جوانه گندم و آرد سفید را در یک قابلمه می ریزیم و ...
جایگزین چرخ گوشت
در پخت شیرینی گردویی به جای چرخ گوشت می توانید از غذاساز هم استفاده کنید. اما من توصیه می کنیم از چرخ گوشت استفاده کنید چون کیفیت شیرینی های گردویی با چرخ گوشت خیلی بهتر است.
همچنین توجه کنید اگر بعد از چرخ کردن خمیر احساس کردید خمیز زیادی سفت است می توانید نصف سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید.
نگهداری شیرینی گردویی
شما می توانید این شیرینی را به مدت 2 هفته در یخچال نگهداری کنید. برای این کار حتما شیرینی ها را در ظرف درب دار قرار بدهید و درب آن را کیپ کنید.

همچنین ببینید :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر